Baza wiedzy

Najczęściej pojawiające się pytania i odpowiedzi

  • Czy ruch z Nokaut.pl mogę śledzić w Google Analytics?

    Tak – do każdego adresu, na który następuje przekierowanie, dodawane są kody Google Analytics. Pozwalają one sprzedawcom na sprawdzanie:

    - skąd przyszedł klient,
    - w którym miesiącu się pojawił (nazwy kampanii to „rok-miesiąc”),
    - na którą ofertę kliknął (do oznaczenia źródła użytkownika używamy ID oferty sklepu).

    Oto pełna lista dodawanych kodów:

    - utm_source=nokaut.pl
    - utm_medium=cpc
    - utm_campaign=2009-02 (format "rok-miesiąc")
    - utm_content=[ID oferty sklepu]

    Jeżeli nie korzystasz z Google Analytics, nadal możesz w statystykach swojego sklepu w prosty sposób odróżnić wejścia z Nokautu od wejść z innych stron – służy do tego parametr utm_source.

    Kody nie są dodawane do adresów sklepów, które korzystają już z Google Analytics używając własnych kodów.

  • Założyłem konto sprzedawcy. Jak szybko moja oferta pojawi się na stronach Nokaut.pl?

    Twoja oferta pojawi się na stronach Nokaut.pl w ciągu kilku dni, po 2 kolejnych importach od momentu dokonania rejestracji. Z reguły oferta nowego sklepu pojawia się na naszych stronach w ciągu 3-4 dni.

    Link do archiwum wykonanych importów pojawi się w Centrum Sprzedawcy, w panelu Konfiguracja -> Integracja. Na stronie Integracji możesz na bieżąco monitorować postęp integracji Twojego sklepu, a w razie wystąpienia błędów znajdziesz tam wskazówki dalszego postępowania.

    Możesz również sprawdzić poprawność powiązań kategorii Twojego sklepu z kategoriami w Nokaut.pl w panelu Twoja oferta w Centrum Sprzedawcy.

  • Jak często Nokaut.pl pobiera pliki XML i wykonuje importy?

    Importy ofert (plików XML) są wykonywane codziennie w godzinach nocnych.

    Aby sprawdzić, kiedy miał miejsce ostatni import, zaloguj się do Centrum Sprzedawcy i w menu Konfiguracja wybierz opcję Integracja. Znajdziesz tam link do Archiwum i Statystyk importów.

    Czas trwania importu zależy od ilości pobieranych danych i informacji, które musimy przetworzyć.

  • Co mogę zrobić jeśli w moim sklepie często aktualizuję ceny?

    Obecnie ceny niemal wszystkich sklepów aktualizowane są dwa razy dziennie. Nie ma możliwości częstszej aktualizacji cen, ale pracujemy nad jej wprowadzeniem.

  • Jak dokonać płatności i zasilić konto w Nokaut.pl?

    W celu dokonania płatności, zaloguj się do Centrum Sprzedawcy i w nagłówku strony, w prawym górnym rogu, wybierz opcję Płatności.

    W formularzu zasilenia konta wpisz wybraną kwotę (minimum 100 zł) i potwierdź przyciskiem Zasil konto. Wygenerowana zostanie faktura pro-forma, którą będziesz mógł opłacić kartą, e-przelewem lub przelewem tradycyjnym.

    Po zrealizowaniu opłaty, kwota zostanie zaksięgowana w naszym systemie, a faktura pro-forma automatycznie zostanie zamieniona na fakturę VAT. O dostępnej fakturze VAT zostaniesz powiadomiony emailem. Będzie ona również dostępna w formacie PDF w Twoim Centrum Sprzedawcy.

  • Import ofert w Nokaut.pl nie pobiera żadnej mojej oferty, mimo podanego adresu do pliku XML.

    W panelu Konfiguracja -> Integracja w Centrum Sprzedawcy skorzystaj z funkcjonalności Import testowy. Import testowy potrwa od kilku minut do godziny, zależnie od liczby ofert w pliku XML. Znalezione błędy oraz instrukcja dalszego postępowania pojawią się w komentarzu na stronie.

    XML musi być sformatowany zgodnie z naszym standardem, którego opis znajdziesz w http://www.nokaut.pl/dl/nokaut-integracja.pdf.Jeżeli chcesz ręcznie sprawdzić jego poprawność, szczególną uwagę zwróć na pola z ceną oraz z adresem strony produktu.

    Gdy już upewnisz się, że Twój plik XML zgodny jest z naszym standardem i nie zawiera żadnych błędów, a mimo to Twoja oferta nie zostanie pobrana, skontaktuj się z nami pod adresem integracja@nokaut.pl

  • Czy można otrzymać wstępną umowę współpracy z Nokaut.pl?

    Nie wymagamy podpisywania papierowej umowy – wystarczy, że podczas rejestracji konta sprzedawcy Nokaut.pl zaakceptujesz nasz regulamin. Treść regulaminu dostępna jest pod adresem http://www.nokaut.pl/nowy-regulamin/sprzedawca.html

  • Co mogę zrobić, żeby logo mojego sklepu pojawiło się na liście popularnych sprzedawców na stronie głównej Nokaut.pl?

    Sklepy wyświetlane w tym miejscu to sklepy, których dzienne inwestycje w Nokaut.pl z ostatnich trzech dni są najwyższe. Nasz system oblicza ilość dziennych przekierowań oraz ich koszt dla każdego ze sklepów, a następnie wyciąga średnią z ostatnich trzech dni.

    Aby Twój sklep pojawił się w tym miejscu, zwiększ wysokość stawek CPC oraz poszerz swój asortyment.

  • Jak zintegrować sklep z Nokaut.pl?

    Integracja sklepu z Nokaut.pl odbywa się automatycznie. Może się jednak zdarzyć, że w procesie tym wystąpi błąd i konieczne będzie samodzielne przeprowadzenie tego procesu. W tym celu:

    1) zaloguj się do Centrum Sprzedawcy
    2) w panelu Konfiguracja -> Integracja znajduje się lista platform e-commerce. Wybierz platformę, z której korzysta Twój sklep i przeczytaj komentarz znajdujący się przy wybranej opcji – niektóre typy oprogramowania sklepu wymagają pobrania i zainstalowania specjalnej wtyczki. W takim przypadku, link do ściągnięcia wtyczki również znajdziesz w komentarzu.

    Jeżeli używasz oprogramowania spoza listy, postępuj zgodnie ze wskazówkami umieszczonymi w Instrukcji Integracji, rozdział 1.4. "Samodzielna integracja".

    Przed zapisaniem zmian upewnij się, że Twój plik XML jest odpowiednio sformatowany i nie zawiera błędów – w tym celu skorzystaj z funkcjonalności Import testowy.

  • Dlaczego przy moich ofertach są nieaktualne ceny i informacje?

    Sprawdź, czy informacje zawarte w Twoim pliku XML są aktualne.

    Możesz również sprawdzić datę ostatniego importu – tą informację znajdziesz w archiwum importów, dostępnym z panelu Konfiguracja -> Integracja w Centrum Sprzedawcy.

    Dane pokazywane na naszych stronach pochodzą zawsze z ostatniego zakończonego importu.

  • Moja oferta pojawiła się w Nokaut.pl, lecz nie jest zgrupowana z innymi ofertami.

    Za grupowanie ofert w produkty odpowiada głównie system powiązań kategorii i analizy podobieństwa nazw ofert. W części kategorii, np. RTV/AGD wykorzystujemy również bazy danych zawierające informacje o produktach większości producentów dostępnych na polskim rynku.

    Dodatkowo zespół naszych moderatorów stale pracuje nad poprawą jakości katalogu ofert Nokaut.pl.

    Jeżeli chcesz poprawić sposób grupowania Twoich ofert, musisz szczegółowo przeanalizować aktualne powiązania kategorii znajdujące się na stronie Twoja oferta w Centrum Sprzedawcy, a następnie przesłać swoje uwagi pod adres moderacja@nokaut.pl. Warto postarać się, aby nazwy Twoich kategorii w pliku XML były jak najbardziej zbliżone do nazw kategorii Nokaut.pl, których lista znajduje się pod adresem http://www.nokaut.pl/integracja/kategorie.xml. Nie jest to konieczne, lecz ułatwi naszym moderatorom szybkie stworzenie odpowiednich powiązań.

    Warto też upewnić się, że nazwy producentów nie zawierają błędów ani niepotrzebnych znaków, oraz porównać nazwy ofert zawartych w Twoim pliku XML z nazwami poprawnie zgrupowanych produktów występujących w Nokaut.pl. Jeśli Twoje oferty pojawią się samodzielnie obok tych samych produktów, które grupują kilka-kilkadziesiąt ofert, warto – jeśli to możliwe – dostosować nazwy ofert Twojego sklepu w pliku XML. Ułatwi to automatyczne zgrupowanie danych ofert z już istniejącymi produktami.

    Stale pracujemy nad poprawą mechanizmów grupujących oraz poszerzamy nasz dział moderacji, jakość grupowania będzie się więc stale poprawiać.

  • Dodałem nowe kategorie do pliku XML – kiedy zostaną one powiązane i czy mogę to jakoś przyspieszyć?

    W celu sprawdzenia statusu powiązań, należy zalogować się do Centrum Sprzedawcy. Pasek postępu konfiguracji wyświetla aktualny stan procesu integracji i wiązania nowych kategorii. Możesz również sprawdzić listę aktywnych powiązań w panelu Twoja oferta.

    Proces wiązania nowododanych kategorii można przyspieszyć wysyłając wiadomość na adres moderacja@nokaut.pl

  • Chciałbym zintegrować się z Nokaut.pl, ale nie posiadam sklepu.

    Najprostszym sposobem na założenie własnego sklepu internetowego jest skorzystanie z profesjonalnych narzędzi dostępnych online. Nie musisz zajmować się kwestiami technicznymi, zatrudniać programistów ani płacić wysokich opłat za hosting. Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz rejestracyjny, a natychmiast otrzymasz dostęp do swojego sklepu internetowego.
    Załóż sklep internetowy

  • Statystyki ruchu z Nokaut.pl nie pokrywają się z moimi statystykami zewnętrznymi, jaka może być tego przyczyna?

    Przyczyną może być problem techniczny związany z dostępnością ofert Twojego sklepu. W takim przypadku zachęcamy do skorzystania z usługi Watchscript.

    W statystykach Google Analytics, ruch z Nokaut.pl widoczny jest jako „nokaut.pl (cpc)”. W przypadku dużych rozbieżności między statystykami należy skrupulatnie prześledzić poprawność dodanego kodu statystyk – w pierwszych linijkach kodu każdej podstrony Twojego sklepu, na jego stronie głównej oraz na stronach pojawiających się w przypadku wystąpienia błędu.

    W celu dokładniejszej analizy rozbieżności, przyślij nam raporty swoich statystyk na adres integracja@nokaut.pl.

    Kilkuprocentowe rozbieżności w jedną bądź w drugą stronę mogą zdarzyć się zawsze – sami je obserwujemy porównując różne systemy do śledzenia ruchu online.

  • Zasiliłem konto pre-paid w Nokaut.pl, jednak nie widzę mojej wpłaty w Centrum Sprzedawcy.

    Wpłaty zaksięgowane na naszym rachunku bankowym weryfikujemy przynajmniej dwa razy dziennie, zaś weryfikacja wpłat dokonanych przez eCard następuje automatycznie w ciągu kilku minut.

    Aby przyspieszyć ponowne włączenie sklepu, który został ukryty z powodu zaległości w płatnościach, należy zasilić konto za pomocą eCard – wówczas ponowne włączenie sklepu nastąpi automatycznie. Można również przesłać na adres rozliczenia@nokaut.pl skan dowodu wpłaty na nasze konto.

    Oferta ponownie włączonego sklepu może pojawić się w serwisie dopiero po 3-4 dniach. Dlatego zachęcamy do regularnego uzupełniania konta, aby nie dopuścić do zablokowania sklepu.

  • Mój sklep zarejestrowany jest poza terytorium RP – jak mogę się rozliczać?

    W przypadku sklepów zarejestrowanych poza granicami Polski, prosimy właścicieli o bezpośrednie wpłaty na nasze konto bankowe.
    Dane potrzebne do takiego przelewu to:

    Numer konta bankowego:
    74 1050 1764 1000 0090 3150 8576
    ING Bank Śląski S.A. o/Gdańsk

    SWIFT: INGBPLPW
    IBAN: PL74105017641000009031508576

    W tytule przelewu prosimy podać numer ID sklepu – jest to numer, którym opatrzony jest każdy URL w panelu Twojego sklepu w Centrum Sprzedawcy.

  • Zdjęcia moich ofert zostały zmienione, lecz ich adresy nie uległy zmianie. Co zrobić, żeby zdjęcia moich ofert zostały uaktualnione w serwisie?

    Aby zdjęcie zostało uaktualnione, URL zdjęcia w pliku XML musi zostać zmieniony. Jeżeli nie masz możliwości zmiany adresu URL, w pliku XML doklej parametr #nowe do dotychczasowego adresu zdjęcia. Dzięki temu nasz system otrzyma informację o konieczności uaktualnienia obrazka.

  • Co oznacza, że dane w panelu statystyk są "próbkowane"?

    Ponieważ panel statystyk w Centrum Sprzedawcy Nokaut.pl obejmuje bardzo dużą ilość danych z różnych okresów i z wielu różnych kategorii, prezentowane na wykresach dane są próbkowane. Próbkowanie danych odbywa się automatycznie w celu przyspieszenia generowania się wykresów.

    Próbkowanie oznacza wybór reprezentatywnego podzbioru spośród wszystkich dostępnych danych i generowanie statystyk na jego podstawie. Analizowanie podzbioru daje wyniki bliskie rzeczywistości, przy jednoczesnej oszczędności czasu w jakim generowane są dane oraz ich wizualizacje.

  • W statystykach przekierowań widzę jako źródło ruchu Nokaut Network - co to oznacza?

    Nokaut.pl współpracuje z wieloma serwisami partnerskimi, z których ruch jest określany w statystykach jako Nokaut Network